چطوری میشه

نحوه ایجاد یک گالری تصاویر در راهنمای مبتدیان وردپرس

نحوه ایجاد یک گالری تصاویر در راهنمای مبتدیان وردپرس

سلام! امیدوارم تعطیلات خوبی را به روش منحصر به فرد خود سپری کرده باشید. امروز، بیایید در مورد گالری های وردپرس صحبت کنیم. اگر می‌خواهید آن عکس‌های زیبایی را که در فصل تعطیلات گرفته‌اید به اشتراک بگذارید، لازم نیست بیشتر از گالری وردپرس نگاه کنید. درست است، شما نیازی به افزونه ندارید. نه.

WordPress با یک گالری داخلی عرضه می شود که کار کردن با آن لذت بخش است. شما می توانید عکس های شگفت انگیز خود را پست کنید، آنها را ویرایش کنید. زیرنویس‌ها، پیوندها و غیره را اضافه کنید، و – به لطف ماژول Jetpack Carousel – یک لایت باکس اضافه کنید تا خوانندگان شما بتوانند نسخه‌های بزرگ‌تر عکس‌های شما را با شکوه کامل مشاهده کنند.

چه یک عکاس، وبلاگ نویس عکس باشید یا فقط عاشق به اشتراک گذاری تصاویر در سایت خود باشید، گالری وردپرس دقیقاً ابزارهایی را که برای برنده شدن بزرگ نیاز دارید به شما ارائه می دهد. در این پست متوجه خواهید شد:

  • نحوه ایجاد گالری های رنگارنگ وردپرس
  • چند افزونه گالری وردپرس برای شارژ گالری‌های خود لازم باشد

به طور خلاصه، زمان خوبی دارید، بنابراین کمربندهای ایمنی را ببندید و از سواری لذت ببرید.

چگونه گالری های رنگارنگ وردپرس ایجاد کنیم

گالری‌های تصویر به سایت وردپرس شما رنگ و جان می‌بخشند و در عین حال حفظ کاربر را افزایش می‌دهند. و با توجه به اینکه اضافه کردن آنها به وردپرس بسیار آسان است، هیچ چیز مانع ایجاد پست ها و صفحات شیک که خوانندگان شما را تحت تاثیر قرار می دهد، نمی شود. در اینجا نحوه افزودن یک گالری تصاویر در وردپرس آمده است.

مکان را انتخاب کنید

یک گالری وردپرس می تواند در هر نقطه از صفحه یا پست شما قرار گیرد. می توانید آن را در یک پست/صفحه خالی یا در میان متن قرار دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مکان نما را در جایی که می خواهید گالری شما مطابق شکل زیر قرار گیرد قرار دهید:

wordpress galleries adding a new post

افزودن تصاویر

در مرحله بعد، باید تصاویر خود را اضافه کنید. برای دسترسی به صفحه Insert Media روی دکمه Add Media کلیک کنید. سپس، روی پیوند ایجاد گالری کلیک کنید تا شروع به ساخت گالری خود کنید:

wordpress galleries create gallery screen

شما در اینجا دو گزینه دارید. می توانید تصاویر را از رایانه خود آپلود کنید یا از تصاویری که قبلاً در کتابخانه رسانه خود دارید استفاده کنید. از آنجایی که نصب ما یک نصب جدید وردپرس بدون هیچ تصویری است، به موارد قبلی ادامه خواهیم داد.

روی Select Files کلیک کنید یا تصاویر خود را روی صفحه بکشید و رها کنید تا آپلود آغاز شود:

wordpress galleries uploading images screen

آپلود کردن تصاویر در گالری های وردپرس

هنگامی که تصاویر را آپلود کردید، می توانید هر یک از تصاویر خود را توصیف کنید. حتی می توانید برخی از تصاویر را از گالری وردپرس خود حذف کنید. این چیزهای ساده است. یک موضوع نکته و کلیک فی نفسه. عنوان، زیرنویس، متن جایگزین و توضیحات را به هر یک از تصاویر خود اضافه کنید و سپس دکمه Create a New Gallery را بزنید. این شما را به صفحه ویرایش گالری می برد، جایی که می توانید گالری خود را به طور طولانی ویرایش کنید:

wordpress galleries edit gallery screen

ویرایش گالری

در صفحه ویرایش گالری، می توانید تعدادی عمل انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید تصاویر را بکشید و رها کنید تا مرتب سازی مجدد کنید، تصاویر بیشتری را به گالری اضافه کنید، تصاویر خود را برعکس سفارش دهید، تصاویر را به ترتیب تصادفی مرتب کنید، URL تصاویر خود را مشاهده کنید، کل گالری را لغو کنید، تعداد ستون ها را تنظیم کنید. و غیره:

wordpress galleries edit gallery screen actions

درج گالری

هنگامی که از تنظیمات گالری خود راضی شدید، وقت آن است که به جلو بروید. روی دکمه Insert Gallery کلیک کنید. گالری شما در داخل پست/صفحه شما به صورت مجموعه ای از تصاویر کوچک ظاهر می شود. در این مرحله می‌توانید گالری را به سادگی با کلیک کردن روی هر یک از تصاویر کوچک ویرایش کنید:

wordpress galleries gallery inserted

تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه انتشار/به‌روزرسانی را فشار دهید تا طلایی شوید:

wordpress galleries published gallery

آسان بود، درست است؟ برای نمایش گالری خود می توانید از این نکات بازاریابی وردپرس استفاده کنید به کل جهان اگر در این مرحله روی هر تصویری در گالری خود کلیک کنید، در صفحه پیوست باز می شود، که باید قبول کنیم که خیلی جذاب نیست:

wordpress galleries attachment page

افزودن لایت باکس به گالری های وردپرس شما

می توانید ماژول چرخ فلک Jetpack را فعال کنید تا کاربران بتوانند گالری شما را در یک لایت باکس زیبا مشاهده کنند. اگر می‌خواهید از Jetpack اجتناب کنید، افراد باحال در WPBeginner ماژول چرخ و فلک را دوشاخه کردند و اکنون آن را به عنوان یک افزونه مستقل به نام گرد و فلک گالری بدون جت پک.

فقط افزونه را در سایت وردپرس خود نصب و فعال کنید، سپس به تنظیمات -> رسانه بروید تا گزینه‌های چرخ فلک را انتخاب کنید:

wordpress galleries carousel options

پست گالری خود را بازخوانی کنید و روی هر تصویری کلیک کنید. گالری شما اکنون در یک لایت باکس زیبا باز می شود:

wordpress galleries images in lightbox

شیرین.

اکنون که می‌توانید گالری‌های وردپرس را مانند یک حرفه‌ای ایجاد کنید، چطور می‌توانید چند افزونه گالری وردپرس را امتحان کنید، که قدرت بیشتری را به کل تجربه گالری وردپرس می‌افزاید؟ عالی به نظر می رسد، درست است؟

افزونه های گالری وردپرس

اگر می‌خواهید گالری‌های وردپرس خود را شارژ کنید، بازار افزونه‌های وردپرس هرگز از افزونه(های) مورد نیاز شما کم ندارد. همانطور که انتخاب می کنید، عواملی مانند رتبه بندی افزونه ها، سرعت، سهولت استفاده و ویژگی های ارائه شده را در نظر داشته باشید. البته در اینجا لیستی از بهترین افزونه هایی که پیدا کردیم آمده است:

گالری توسط Envira

wordpress galleries gallery by envira

بیایید با یک افزونه گالری وردپرس شروع کنیم که شبیه هیچ افزونه دیگری نیست. Gallery by Envira به شما این امکان را می دهد که در عرض چند دقیقه گالری های وردپرس زیبا و کاملاً واکنش گرا بسازید. این برای بهترین عملکرد وب و سرور بهینه شده است زیرا به قول خود نویسندگان، “…سرعت در مورد سئو و تبدیل مهم است.”

علاوه بر سازگاری با موبایل، این افزونه گالری وردپرس با یک سازنده گالری کشیدن و رها کردن ارائه می شود که ایجاد گالری های وردپرس را آسان و سریع می کند. علاوه بر این، می توانید به راحتی یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی را اضافه کنید و تصاویر خود را بدون عرق کردن به فروش برسانید. فقط گالری های وردپرس خود را ایجاد کنید و با استفاده از کدهای کوتاه آنها را به پست ها/صفحه های خود اضافه کنید.

lightbox in Envira Gallery

برای راه‌اندازی، می‌توانید گالری‌های ویدیویی ایجاد کنید، واترمارک‌ها را برای محافظت از تصاویر خود اضافه کنید، تصاویر خود را در آلبوم‌های کامل با عکس‌های جلد سازماندهی کنید، نمایش اسلاید شگفت‌انگیزی ایجاد کنید، از گالری‌های خود با رمز عبور محافظت کنید، سبک‌های CSS سفارشی را اضافه کنید و موارد دیگر. نسخه حرفه ای به شما ارائه می دهد بهترین ویژگی ها.

بوم WP

wordpress galleries wp canvas gallery

WP Canvas که توسط کریس بالدلومار توسعه داده شده است، کاری جز افزودن گزینه های اضافی به گالری های وردپرس شما انجام نمی دهد. به عبارت دیگر، این افزونه “… گالری های وردپرس را برای نمایش گالری سنگ تراشی، گالری چرخ فلک و گالری اسلایدر گسترش می دهد.”

و وقتی می‌گوییم گزینه‌های اضافی، منظورمان گزینه‌های بسیار خوبی است که به شما امکان می‌دهند گالری‌های وردپرس خود را به هر سمتی که می‌خواهید تغییر دهید.

wordpress galleries wp canvas

به عنوان مثال، می‌توانید از میان 5 سبک شرح، 6 نوع شرح، 8 سبک نمایش، 15 اندازه بازشو، اضافه کردن پیوندهای سفارشی، باز کردن تصاویر در برگه‌های جدید و پنهان کردن کنترل‌های گالری فقط برای ذکر نکات برجسته، انتخاب کنید.

گالری عکس

photo gallery plugin

هنگامی که این افزونه گالری وردپرس را نصب و فعال می‌کنید، یک آیتم گالری عکس را در منوی مدیریت شما اضافه می‌کند که ایجاد گالری‌های وردپرس را به آسانی ایجاد پست می‌کند. بسیار ناراحت کننده است که نتوانستم تصاویر را از کتابخانه رسانه خود انتخاب کنم، که به معنای بارگذاری مجدد همان تصاویر بود. این همچنین به این معنی است که افزونه یک دایرکتوری اضافی در پوشه آپلودهای شما ایجاد می کند! بچه ها جالب نیست.

photo gallery admin screen

وقتی تصاویر خود را آپلود می‌کنید، سفارشی کردن گالری شما به آسانی A، B، C است. می‌توانید یک عکس پیش‌نمایش (جلد جلد)، اضافه کردن توضیحات، تنظیم واترمارک، اضافه کردن متن جایگزین، لغو انتشار عکس‌ها، ایجاد مجدد تصاویر کوچک، اضافه کردن برچسب‌ها و موارد بسیار زیادی از یک صفحه.

سپس گالری های وردپرس را از صفحه ویرایش پست خود اضافه می کنید، جایی که می توانید گزینه های بیشتری را انتخاب کنید. ما در مورد ویژگی هایی مانند چندین سبک نمایش، توانایی نمایش تبلیغات، کنترل های پنهان/نمایش، کادر جستجو، حالت تمام صفحه و موارد دیگر صحبت می کنیم.

این افراد باید کاری در مورد رابط کاربری انجام دهند، زیرا گالری عکس از نظر کاربرپسندی چیزهای زیادی را به جا می گذارد.

گالری NextGEN

nextgen gallery

احتمالاً محبوب‌ترین افزونه گالری وردپرس، NextGEN از سال 2007 در محافل وردپرس موج می‌زند. هر سال، به طور متوسط ​​حدود 1.5 میلیون بار دانلود می‌شود، بدون ذکر رتبه‌بندی شگفت‌انگیز که کسب می‌کند. توسط Imagely، بچه های عکاسی وردپرس، برای شما آورده شده است، می توانید روی NextGEN حساب کنید تا به گالری های وردپرس خود ببخشید.

به سرعت، بیایید ببینیم در کیسه چیست. برای شروع، NextGEN یک سیستم مدیریت قوی گالری وردپرس را به شما ارائه می دهد که دارای گزینه های بی شماری برای آپلود، ویرایش و انتشار تصاویر شما است.

nextGEN gallery wizard

اما یکی از ویژگی‌هایی که روز من را به همراه داشت، جادوگر بصری گالری است که شما را قدم به قدم در ایجاد اولین گالری NextGEN خود راهنمایی می‌کند. استفاده از جادوگر آنقدر آسان است که باید در عرض چند ثانیه یک گالری ایجاد کنید. ما باید این افزونه را برای سهولت استفاده تحسین کنیم.

WP Photo Album Plus

WP Photo Album Plus wordpress galleries

هنگامی که WP Photo Album Plus را فعال کردید، پیوندی (در بالای صفحه مدیریت وردپرس شما) به صفحه تنظیمات برای راه‌اندازی اولیه سریع نمایش داده می‌شود. این صفحه راه‌اندازی سریع مملو از گزینه‌های زیادی است که به شما امکان می‌دهد یک گالری از رویاهای خود طراحی کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید انتخاب کنید که تم شما پاسخگو باشد، انتخاب کنید که تصاویر خود را در هنگام آپلود کوچک کنید، به بازدیدکنندگان اجازه دهید تصاویر را آپلود کنند، رتبه‌بندی، نظر دادن و سیستم‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی را فعال کنید، فایل‌های صوتی و تصویری اضافه کنید، عرض تصویر را تنظیم کنید (در آنجا گزینه های بی شماری در اینجا وجود دارد!)، پودر سوخاری اضافه کنید، عکس روز را منتشر کنید، و موارد دیگر.

wp photo album plus settings page

این افزونه نهایی گالری است که با امکاناتی بیشتر از آنچه که تا به حال به آن نیاز دارید. به دور از تنظیمات، ایجاد یک گالری جدید به آسانی پای است. این افزونه یک آیتم آلبوم عکس را در منوی مدیریت وردپرس شما اضافه می کند که به شما کمک می کند گالری های وردپرس خود را به راحتی ایجاد کرده و به آنها دسترسی داشته باشید. با این حال، رابط کاربری چیزهای زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد، اما با همه گزینه‌هایی که این کودک بسته‌بندی می‌کند، به سختی شکایت خواهید کرد.

پس از ایجاد آلبوم عکس خود، کافی است به صفحه ویرایش پست/صفحه بروید و با استفاده از دکمه WPPA+ Shortcode Generator گالری را به پست یا صفحه خود اضافه کنید:

wp photo album plus add gallery

این آلبوم عکس وردپرس خودتان را به شما می‌دهد، و در اینجا یک مثال وجود دارد:

wp photo album plus post

خواندن مرتبط

اگر مایلید در مورد گالری های وردپرس و موضوع مرتبط با عکاسی وردپرس اطلاعات بیشتری کسب کنید، من این لیست کوتاه را برای لذت مشاهده شما تهیه کردم:

نتیجه گیری

گالری های وردپرس در انتشار، اشتراک گذاری و حتی فروش عکس ها موثر هستند. ایجاد و گسترش آنها با استفاده از افزونه های گالری وردپرس آسان است. صادقانه بگویم، هیچ چیز نباید شما را از ایجاد گالری های زیبای وردپرس مانند یک رئیس باز دارد.

آیا افزونه گالری وردپرس مورد علاقه شما را کنار گذاشتیم؟ کدام افزونه یا افزونه گالری وردپرس در سایت شما استفاده می کند؟ آیا سوال یا پیشنهادی در مورد گالری وردپرس دارید؟ در قسمت نظرات زیر به ما اطلاع دهید. به سلامتی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا